Tuesday 3 May 2016

AKHIRNYA TERB0NGKAR JUGA !! INILAH 9 MANFAAT BIJI AJAIB INI YANG RAMAI TAK TAHU. MANFAAT PALING UTAMA DAPAT MELAWAN KANSER : KAJIAN SAINTIS DARI SEPANYOL ((SILA SHARE))''

Tags



        Biji labu digunakan untuk alasan perubatan selama beribu-ribu tahun. Mereka adalah sumber yang kaya p0tassium, magnesium, kalsium, zink, besi dan vitamin K. biji labu juga pilihan yang sangat baik untuk makanan ringan, kerana kaya akan 0mega-3 asid lemak yang diperlukan tubuh untuk mengekalkan kesihatan jantung dan untuk mengatur tekanan darah. Cari keuntungan mengejutkan biji labu dan mengapa dianjurkan bahawa anda makan biji labu bukannya makan makanan ringan yang tidak sihat.

        biji labu


        Melawan Kanser

        Saintis Sepany0l telah melakukan kajian yang telah mendedahkan bahawa benih tahan k0mpaun yang berjaya dapat melawan sel-sel kanser. Kajian lain, kali ini 0leh saintis Jerman, menetapkan bahawa wanita yang telah mengalami men0pause dan harian makan biji labu mempunyai peluang 23 peratus lebih kecil untuk mengalami kanser payudara. Biji bunga matahari telah diwujudkan untuk sama-sama berkesan.

        Baik untuk kesihatan pr0stat

        Minyak dari labu biji digunakan untuk merawat pembesaran pr0stat (hiperplasia). Minyak ini mengandungi anti0ksida dan fit0kimia yang mengurangkan tahap tubuh dari radikal bebas dan menghentikan perkembangan sel-sel kanser.

        Baik untuk menurunkan berat badan

        Mereka adalah sumber yang kaya serat dan pr0tein, zat yang diperlukan untuk menurunkan berat badan. Hanya biji labu mempunyai kira-kira 30g pr0tein 5g yang akan membuat anda kenyang untuk jangka masa yang lama. Namun, sediakanya cukup, kerana secangkir biji labu mengandungi 285 kal0ri.

        Meringankan gejala men0pause

        Jika anda mencari cara semulajadi untuk meningkatkan m00d anda atau meredakan gejala men0pause, biji labu adalah pilihan yang sangat baik. mereka
        KEJAMNYA!!! Guru Pukul Anak Murid Hingga Lebam Kerana Salah Eja... TAK PATUT BETUL.. KESIAN ADIK NI...
        GEMPAR!!! PASUKAN PERUBATAN CERITAKAN DETIK CEMAS SEMASA MENGELUARKAN CINCIN YANG TERSEKAT PADA KEMALUAN SE0RANG PEMUDA. LIHAT APA YANG BERLAKU AMAT MENGERIKAN...
        JIHAN MUSE MENGAMUK!!! WAJAH SEBENAR LELAKI YANG MENC0NTENG KERETA MEWAH JIHAN SEMPAT DIRAKAM.
        WANITA WAJIB TAHU !! 10 LELAKI TIDAK LAYAK DIBUAT SUAMI.. MASHA 'ALLAH.. M0GA DIJAUHKAN...
        TERB0NGKAR!!! INILAH H0TEL 'SYURGA' BUAT SI PENGUNJUNG YANG GEMAR BERS0SIAL DAN BERB0GEL...

        mengatur sakit kepala, h0t flashes, mengurangkan perubahan suasana hati sering tiba-tiba dan mengurangkan kesakitan sendi. Para saintis telah membuktikan bahawa biji labu menetapkan kadar tekanan darah dan peningkatan k0lester0l baik (HDL).

        Mengurangkan k0lester0l

        Penyelidikan telah menunjukkan bahawa biji labu dapat menurunkan k0lester0l jahat sebesar 13 peratus dan jumlah paras k0lester0l sebanyak 10 peratus. Ini juga akan mengurangkan risik0 penyakit kardi0vaskular, pembekuan darah, serangan jantung dan str0ke.

        Melindungi terhadap pesakit diabetes

        Biji labu mempunyai asid lemak tak tepu yang sihat. Telah ditubuhkan bahawa mereka berjaya dalam mengawal kadar gula darah dan meningkatkan sensitiviti badan terhadap insulin. Banyak ahli mengesy0rkan pesakit diabetes untuk makan biji labu sebagai makanan ringan untuk penggunaan sehari-hari.

        Memudahkan arthritis

        Para penyelidik beralasan bahawa biji labu mempunyai tindakan anti-inflamasi yang mengurangkan gejala arthritis. Jika anda menderita arthritis, setiap hari makan kira-kira 30g biji labu untuk meringankan gejala arthritis.

        Mencegah 0ste0p0r0sis

        0rang yang kekurangan zinc dalam tubuh mereka, harus berfikir tentang mulai biji labu menggigit. Mereka adalah sumber yang sangat baik dari seng, yang merupakan mineral yang diperlukan untuk pembentukan tulang. Hanya satu perempat cawan biji ini mempunyai lebih dari 17% dari nilai harian disy0rkan seng.

        Meningkatkan m00d yang buruk


        Mereka sangat baik untuk fizikal serta untuk kesihatan mental. Para penyelidik telah ditubuhkan bahawa biji labu menunjukkan hasil yang bagus dalam mengurangkan gejala kemurungan. Mereka yang besar untuk mengurangkan kebimbangan dan tekanan.


EmoticonEmoticon